Need muudatusettepanekud parandavad tegelikult kooselavate, ent endid mitte registreerinud paaride õigusi ja parandaksid laste olukorda juhul, kui üks vanematest maksab lapsele kohtu kaudu elatist. Lisaks veel ka ettepanek mitte mõuda lapsele nimepanemise hetkel õnnelikelt issidelt ilmtingimata kirjalikku otsustust, kas nad soovivad järgmisel 18 aastal kasutada ka oma hooldusõigust lapse suhtes või tahvad ainult varaliselt last toetada. Sellise valiku nõue tekitab valdavas enamikes uhketes ja tublides issides pigem ehmatust (vabaabielupaaride teema) ja kurtmas on käinud selle ebaviisakuse üle isside kõrval ka emmed.
Muudatusettepanek perekonnaseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõule (546 SE)
1)
Täiendada
eelnõu paragrahvi 1 uue punktiga 18 järgmises sõnastuses:
„ 18) seadust täiendatakse
uue osaga 11 järgmises sõnastuses:
“11.
osa
PÜSIVAST KOOSELUST
TULENEVAD ÕIGUSSUHTED
§ 791. Püsiva kooseluga
seotud varasuhted
(1) Eeldatakse, et faktilised abikaasad
on püsiva kooselu ajaks sõlminud seltsingulepingu ühise majapidamise
korraldamiseks ning kogu sel eesmärgil omandatud varale kohaldatakse
võlaõigusseaduses (RT I, 29.11.2013, 4) seltsinguvara kohta sätestatut.
(2)
Faktiline abikaasa võib nõuda teiselt faktiliselt abikaasalt seltsinguvara hulka kuuluva
kinnistu kohta kinnistusraamatusse või registrisse kantava vallasasja kohta
registrisse tehtud kande parandamiseks vajalike tehingute tegemist sõltumata
sellest, millises vormis seltsinguleping on sõlmitud.
§ 792. Last hooldava endise faktilise
abikaasa ülalpidamise kohustus
Kui
endine faktiline abikaasa ei suuda pärast püsiva kooselu lõppemist ühise lapse
hooldamise tõttu ise enda ülalpidamise eest hoolitseda, võib ta teiselt
faktiliselt abikaasalt nõuda endale ülalpidamist kuni lapse kolmeaastaseks
saamiseni.
§ 793. Endise faktilise abikaasa
ülalpidamise kohustus muudel juhtudel
(1) Kui endine faktiline
abikaasa ei suuda kas oma vanuse või oma terviseseisundi tõttu pärast püsiva
kooselu lõppemist ise enda ülalpidamise eest hoolitseda ning vanusest või
terviseseisundist tingitud abivajadus oli kooselu lõppemise olemas, võib ta
nõuda endale ülalpidamist teiselt faktiliselt abikaasalt, kui kooselu kestis
vähemalt 10 aastat. Vanuse või terviseseisundi tõttu võib teiselt faktiliselt
abikaasalt kooselu lõppemise järel ülalpidamist nõuda ka juhul, kui
terviseseisundist tingitud abivajadus oli olemas ajaks, millal lõppes õigus
saada teiselt faktiliselt abikaasalt ülalpidamist muul seaduses sätestatud alusel.
(2) Käesoleva paragrahvi
lõikes 1 nimetatud ülalpidamist tuleb maksta nii kaua, kuni ülalpidamist saama
õigustatud isikult, ja niisuguses ulatuses, milles ülalpidamist saama
õigustatud isikult, ei või endale sissetuleku hankimist eeldada.”
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Muudatusettepanek aitab luua praktikas tarvilikku
õigusselgust faktiliste abikaasade õiguste ja kohustuste osas ning annab
püsivas kooselus elavatele paaride õigustele tänasest selgepiirilisema ja
tugevama kaitse. Muudatusettepanek kattub sisuliselt IRL-i fraktsiooni poolt
algatatud perekonnaseaduse muutmise
eelnõuga (657 SE).
Selle
põhieesmärk on mitteabielulise kooselu õiguslik reguleerimine selleks, et anda
abielus mitteolevatele ent püsivalt koos elavatele inimestele (faktilistele
abikaasadele) mõistlik võimalus kaitsta oma õigusi kooselu käigus soetatud
varaga seoses ning põhjendatud juhtudel saada ülalpidamist ka pärast kooselu
lõppemist. Olukorras, kus suur hulk paare elab Eestis mitteabielulises kooselus
ning ka enamik lapsi sünnib väljaspool abielu, ei ole ilmselt põhjendatud
eeldada, et mingi teistsuguse registreeritud kooselu vormi seadusega
ettenägemisel leiaks see oluliselt ulatuslikumat kasutamist kui
perekonnaseadusega reguleeritud abielu. Seetõttu ongi muudatusettepanek
suunatud just abieluna registreerimata püsiva kooseluga kaasnevate õigussuhete
määratlemisele. See aitab luua selgust faktiliste abikaasade varalistes suhetes
ning näeb ette ka kooseluga seonduvad ülalpidamiskohustused.
Muudatusettepanek näeb ette kehtiva perekonnaseaduse
täiendamise uue osaga 11, mis koosneb kolmest paragrahvist.
Perekonnaseadusesse lisatav paragrahv 791 reguleerib püsiva
kooseluga seotud varasuhteid. Selle lg 1 näeb üldpõhimõttena ette eelduse, et faktilised abikaasad on püsiva kooselu ajaks sõlminud
seltsingulepingu ühise majapidamise korraldamiseks ning kogu sel eesmärgil
omandatud varale kohaldatakse võlaõigusseaduses (RT I, 29.11.2013, 4) seltsinguvara kohta sätestatut.
Seltsingulepingu
sätete kohaldamine faktiliste abikaasade varalistele suhetele on võimalik ka
kehtiva õiguse järgi. Justiitsministeeriumi koostatud analüüsi “Mitteabieluline
kooselu ja selle õiguslik regulatsioon”[1]
kohaselt on kooselupartneritel võimalus sõlmida seltsingulepinguid ning teatud
tingimustel seltsingulepingu regulatsioonile tugineda ka olukorras, kus
lepingut ei ole kirjalikult sõlmitud, kuid tegutsetakse ühise eesmärgi nimel
ning tehakse eesmärgi saavutamiseks panuseid. Samas tõdetakse, et kohtupraktika
on selles küsimuse seni võrdlemisi vastuoluline. Praegu tuvastab kohus
seltsingulepingu olemasolu iga konkreetse juhtumi asjaolusid arvestades,
selgitades välja, milles seisnes partnerite ühine eesmärk, ja kas nende panused
on olnud piisavad ühiste varaliste õiguste tekkeks. Muudatusettepanekuga ettenähtav
põhimõte annab faktilistele abikaasadele kindluse, et kooselu käigus
omandatudvarale kohaldatakse seltsinguvara sätteid. Endastmõistetavalt vajab
vaidluse korral endiselt kohtus tõendamist kooselu enda asetleidmine.
Perekonnaseadusesse
lisatava paragrahvi 791 lõige 2 näeb ette kehtiva perekonnaseaduse
paragrahvi 28 lõikes 4 abikaasade ühisvara suhtes kehtivaga sarnase
regulatsiooni faktiliste abikaasade varasuhete jaoks. Selle kohaselt võib
faktiline abikaasa nõuda teiselt faktiliselt abikaasalt seltsinguvara hulka kuuluva
kinnistu kohta kinnistusraamatusse või registrisse kantava vallasasja kohta
registrisse tehtud kande parandamiseks vajalike tehingute tegemist sõltumata
sellest, millises vormis seltsinguleping on sõlmitud.
Vajadus selle sätte järele
tuleneb sellest, et kui seltsinguleping võib kehtiva lepingu kohaselt olla
vormivaba, siis kinnisasjadega tehingute tegemisel kehtib notariaalse
tõestamise nõue. Riigikohus on 20.12.2005.a kohtuasjas nr. 3-2-1-142-05 tehtud otsuses[2]
asunud seisukohale, et “Kuna
tsiviilkoodeks ühise tegutsemise lepingule kohustuslikku vormi ette ei näinud,
võisid pooled sõlmida lepingu üldjuhul mis tahes vormis. Samas peab
vallasasjast korteri võõrandamise leping asjaõigusseaduse rakendamise seaduse §
13 lg 6 järgi olema notariaalselt tõestatud. Seetõttu peab kolleegiumi arvates
olema notariaalselt tõestatud ka vallasasjast korteri kaasomandisse soetamiseks
sõlmitud ühise tegutsemise leping.”
Perekonnaseadusesse lisatav
§ 791
lõige 2 on seetõttu praktikas tarvilik kindlustamaks, et kooselu ajal omandatud
kinnistuid ja registrisse kandmisele kuuluvaid vallasasju käsitletaks seltsinguvara
hulka kuuluvatena. Olukord, kus kinnistusraamatusse on omanikuna kantud vaid
üks faktilistest abikaasadest, ei erine sisuliselt kehtiva perekonnaseaduse
alusel võimalikust situatsioonist, kus ühisvara hulka kuuluva kinnistu
omanikuna on kinnistusraamatusse kantud vaid üks abikaasa. Mõlemal juhul on
kinnistusraamatusse kandmata isikul seaduse alusel tekkinud õigus, mis
kinnistusraamatust ei nähtu. Kuna kinnisasjade õiguskäibe puhul kehtib
asjaõigusseaduse paragrahvidest 119 ja 120 tulenevalt notariaalse tõestatuse
nõue, mistõttu pole võimalik olukord, kus korraga mõlema abikaasa või faktilise
abikaasa omandiõigus kinnistusraamatust ei nähtu, ei ohusta see erand
kinnistusraamatu õigsust sel määral, et oleks põhjendatud sellest abikaasade
(ja eelnõu kohaselt ka faktiliste abikaasade) varalisi õigusi kindlustavast
reeglist loobumine. Arvesse tuleb võtta ka seda, et kinnisasjade, nt eluasemeks
soetatud kinnistu, väärtus on sageli oluliselt kõrgem kooselu käigus
soetatavate ühise majapidamise esemete jm vallasvara väärtusest, mistõttu
abikaasade õiguste kaitse seisukohalt on ühisvara (faktiliste abikaasade puhul
seltsinguvara) režiimi laienemine sellele olulise tähtsusega.
Perekonnaseadusesse
lisatav § 792 näeb ette last hooldava endise faktilise abikaasa ülalpidamise kohustuse
analoogiliselt perekonnaseaduse §-s 72 sisalduvale last hooldava lahutatud
abikaasa ülalpidamise kohustusele. Perekonnaseadusesse lisatav § 793
näeb ette endise faktilise abikaasa ülalpidamise kohustuse muudel juhtudel
sarnaselt kehtiva perekonnaseaduse §-le 73. Olulise erinevusena abielu puhul
sätestatust võib üks faktiline abikaasa teiselt selle paragrahvi kohaselt
ülalpidamist nõuda vaid juhul, kui kooselu kestis vähemalt 10 aastat. Pikaajalise kooselu nõude
sätestamine on sel juhul ilmselt mõistlik hoidmaks ära nõuete liiga
kergekäelist esitamist.
2) Paragrahv 117
(Vanema hooldusõiguse kuuluvus)
lõige 2
muuta järgmiselt:
(2) Kui vanemad ei ole lapse sünni
hetkel omavahel abielus, on neil ühine hooldusõigus, kui nad ei tee
eraldiseisvat tahteavaldust jätta vanema hooldusõigus vaid ühele vanematest.
Selgitus selle muudatusettepaneku juurde
Eelduslikult kaasneb isaduse
omaksvõtuga ka lapse kasvatamises osalemine, ehkki koormus võib olla erinev.
Perekonnal on õigus määratleda lapse sünnil teistsugune hooldusõiguse jaotus juhul,
kui selleks tehakse eraldiseisev tahteavaldus. Praegune kord, kus kõik isad
peavad valima hooldusõiguse korraldust juba lapse sünnil, ei vasta isaduse
omaksvõtmis mõttele ja sisule ning tekitab perekonnaseisuameti pidulikust
sündmusest värskete lapsevanemate jaoks ootamatu ning enamasti täiesti
asjakohatu juriidilise keerukuse. Kuna praktikas on selle sätte kasutamine
hooldusõigusest loobumiseks pigem erand, siis on ka otstarbekas kasutada
selleks eraldi avaldust ja eraldiseisvat tahteavaldust, mis tuleb täita vaid
juhul, kui üks vanematest soovib hooldusõigusest läbikaalutud otsuse ajel
tõepoolest loobuda.
3) Muuta perekonnaseaduse § 214 lg 3 rakendussätet ja sisustada see järgmiselt:
”Kui enne käesoleva seaduse jõustumist on kohus lapse
elukohaks määranud ühe vanema elukoha, siis loetakse alates käesoleva seaduse
jõustumisest, et vanemal, kelle elukoha on kohus lapse elukohaks määranud, on
ainuotsustusõigus lapse igakordse viibimiskoha (ja/või elukoha) üle”.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
PKS § 214 lg 3 annab sellele
vanemale, kelle juurde määrati eelmise PKS-i ajal lapse elukoht, uue seaduse
mõttes ainuhooldusõiguse. Selge
põhiseaduslik riive, kus seaduse kehtimahakkamisega võetakse vanemalt ära ilma
igasuguse sisulise argumentatsioonita ära üks inimese põhiõigusi – õigus (ja ka
kohustus) hooldada ja kasvatada oma
last.
Kehtiv säte on vastuolus põhiseaduse § 27
lõikega 3, mis sätestab vanemate õiguse ja kohustuse kasvatada oma lapsi ja
hoolitseda nende eest. Lisaks on vaidlustatud säte vastuolus ka PS § 27 lõikega
4, mis sätestab vanemate ja laste kaitse seaduse alusel. Vanema ja laste
vahelised suhted ei ole kindlasti mitte kaitstud taolises olukorras, mil vanem
võib uue seaduse jõustumise tõttu täielikult ilma jääda hooldusõigusest.
Isik jääb uue perekonnaseaduse jõustumise
tõttu täielikult oma laste hooldusõigusest ilma.
Antud säte ilmselgelt tugevas vastuolus
ka õiguspärase ootuse põhimõttega.
Vanemale, kelle juurde määrati eelmise
PKS-i jõusoleku ajal lapse elukoht, tuleks anda rakendussättega otsustusõigus
lapse viibimiskoha osas, kuid muudes küsimustes peaks säilima ühine
hooldusõigus.
See
muudatus peab kehtima tagasiulatuvalt, so alates 01.07.2010.a. Teistsugune
lahendus ei anna õiget tulemust, sest vahepealsel perioodil, so alates
01.07.2010. a on juba tekkinud „ainuhooldusõiguse“ alusel näiteks muudetud ära
laste nimesid jms (kusjuures võimalik oleks isegi muuta kodakondsust).
Põhiseadusega vastuolus olev säte ei saa
tuua kaasa kehtivaid tagajärgi.
Muuhulgas on sellise muudatuse vajalikkusele viidanud
erinevad huvigrupid, sh Tallinna perekonnaseisuamet, erinevad kohalikud
omavalitsused ning see sisaldub Vanema hooldusõiguse määramise uuringus, mille
tellis Riigikantselei, november 2013 ja mis on valminud Euroopa Sotsiaalfondi
kaasrahastamisel.
4)
Muuta hooldusõiguse kohtuvälise üleandmise korda, muutes § 214 lg 4 selliselt, et vanematel säilib ka
edaspidi õigus kokkuleppel hooldusõigust üle anda.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Kuni 1.juulini 2013.a oli vastavalt PKS rakendussättele võimalik
hooldusõigust kohtuväliselt üle anda esitades perekonnaseisuametnikule
isiklikult ühise avalduse ühise hooldusõiguse lõpetamiseks ja vanema hooldusõiguse
andmiseks ühele vanemale või hooldusõiguse andmiseks vanematele ühiselt. See
oli ajaliselt piiratud ning see võimalus lõppes 1.juulil 2013. Tänane
õigusmaastik ei võimalda enam hooldusõigust kokkuleppel üle anda.
Samas oleks seda koormavat menetlust
võimalik vältida kui me muudaks lõiget 4 vastavalt ettepanekule. Milleks seda
aega piirata, milleks eelistada kohtuvaidlust kokkuleppele?
Sama küsimus puudutab ka abielu
lahutust olukorras kus üks abikaasa on näiteks välismaalane või ei ela
alaliselt Eestis. Kui abielu kohta on rahvastikuregistris kanne, peaks olema
võimalik seda abielu lahutada kokkuleppel perekonnaseisuasutuses.
Ettepanekud nr 5) ja nr 6) käsitlevad elatise maksmist alla 3 a
last hooldavale lapsevanemale.
Tegelikus elus tuleb ette olukordi,
kus laspe huvid kannatavad seoses alla 3 aastast last hooldava vanema
ülalpidamisnõudega kui ta lapse hooldamise tõttu ei ole võimeline sissetulekut
hankima.
·
Muudatusettepanek
nr 5: perekonnaseaduse § 111 lg 2 muuta selliselt, et selle kohaselt kui emal
ei ole lapse eest hoolitsemise tõttu võimalik sissetulekut saada, on isa
kohustatud talle ülalpidamist andma kuni lapse 3 a saamiseni. (see põhimõte
peaks kehtima ka isa suhtes).
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Praegu tagab PKS § 101 lg 1
miinimumelatise ainult alaealisele lapsele ning last hooldav ema peab algatama
kohtumenetluse koos raske tõendamiskoormusega. Ehk võiks olla ka temale tagatud
seadusjärgne miinimumelatis, ilma täiendava tõendamismenetluseta. Tõendamist
vajaks vaid asjaolu, et ta alla 3 aastase lapse eest hoolitsemise tõttu ei saa
ise sissetulekut teenida.
· Muudatusettepanek
nr 6 – lapse huvides tuleks vaadata elatisnõude sisu lapse ülalpidamisvõimaluse
kui terviku seisukohalt ja teha perekonnaseadusesse vastav muudatus. Praeguse
seaduse kohaselt elatis
ühele lapsele ei või olla väiksem kui pool Vabariigi Valitsuse kehtestatud
kuupalga alammäära.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Praegune seaduse tekst eeldab, et mõlemad vanemad panustavad ½
palga alammäärast. Aga kui üks vanem, n ema ei saa PKS § 111 mõtte kohaselt ise
endale sissetulekut hankida selle sama lapse eest hoolitsemise tõttu, siis ehk
peaks see kohustus minema kuni lapse 3 aastaseks saamiseni täies ulatuses teise
vanema kanda ehk siis et isa peaks panustama ka alla 3 aastast last hooldava
ema eest ½ VV palga alammäärast, sest vastasel juhul ei ole lapsele tagatud
palga alammäära suurune elatis.
7) Ettepanek on lahendada praegu olemasolev konflikt PKS
ja TsMS vahel kohtumenetlustes.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
01.07.2010 jõustunud
PKS tõi sisse selge regulatsiooni (§ 97) et ülalpidamist on õigustatud
saama alaealine laps. Seega hagejaks kohtumenetluses on
alaealine.
TsMS § 550 (2)
Vanema õiguste määramise lapse suhtes ja lapsega suhtlemise korraldamise võib
kohus lahendada ka hagimenetluses, kui seda nõutakse koos abielu lahutamisega
või elatise väljamõistmise hagimenetluses.
See jõustus 01.01.2009.
See jõustus 01.01.2009.
Kohtupraktikas - kui esitada nõue,
milles nõuda nii elatist, suhtluskorda kui ka hooldusõigust, lüüakse kohtus
valdavalt asja menetlusse võtmisel nõue kaheks või kolmeks eraldiseisvaks
menetluseks ning tihtipeale hakkavad neid nõudeid menetlema ka erinevad
maakohtunikud.
Põhiargument, miks ühes menetluses
läbi vaadata ei saa, on erinevad pooled (elatise menetlus on hagimenetlus,
hagejaks alaealine laps. Hooldusõiguse ja suhtlusõiguse menetlused on hagita
asjad, poolteks avaldaja ja puudutatud isikud.
Seda tuleks seadusandlikul tasandil
täpsustada, sest kõikide nende menetluste ühtseks jooneks see sama alaealine
laps, kelle õiguste üle otsustatakse, seega kõik muud argumendid on otsitud
ning puhas bürokraatia. PKS muutus, TsMS ei muudetud.
Ka TsmS § 374 kohaselt on hagide
liitmise eesmärk just menetlusökonoomika tagamine – sätte sõnastus ütleb, et
juhul, kui nõuded on õiguslikult omavahel seotud, nende ühine menetlemine
võimaldab nende kiiremat lahendamist või lihtsustab nende menetlemist, tuleks
nõuded liita. Ehk menetlusökonoomika eelkõige. Seda aga hetkeregulatsioon ei
kontrolli ega taga. Lisaks põhjendus – riigikohus on öelnud, et kui laps viibib
märkimisväärse osa ajast lahuselava vanema juures ja vanem kannab
märkimisväärse osa lapse ülalpidamiskuludest, võib tekkida ka olukord, kus
mõlemad vanemad täidavad ülalpidamiskohustust vahetult ning elatist ei tulegi
välja mõista.
Seega võib elatise suurus sõltuda
otseselt suhtluskorrast ning neid nõudeid on õige menetleda ühes menetluses.
Praegune ebatäpne regulatsioon tuleks viia täpseks.
8) Ettepanek täiendada perekonnaseadust elatise täitmise osas.
Seadusesse tuleks sissetuleku mõiste selliselt
kirja panna, et see hõlmaks ka varalisi hüvesid ja tegelikku elatustaset,
kohustatud isiku tegelikku elustandardit. On vajalik välja töötada sätte täitmiseks metodoloogia, kuidas
elatustaseme hindamine toimub.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Täitemenetlus peaks olema selline,
et täituril on olemas metoodika, millest
lähtuvalt saab ta hinnata võlgniku tegelikku sissetulekut, tegelikku
elustandardit ja võimalus see täies mahus sisse nõuda.
Võiks kaaluda ka võimalust, et
teatud juhtudel saaks võlgniku elukaaslase vm sellise lähedase isiku, n
vanemate varale pöörata sissenõude elatisenõude täitmiseks, va juhul kui
elukaaslane ei tõenda, et see on tõesti tema nn lahusvara, ehk tõendamiskoormus
jääb sellele isikule ning kehtib eeldus, et tegemist on võlgniku varaga.
Üks efektiivne tee oleks kohtutäituritele jälitustegevuse
lubamine, näiteks varjatud jälgimise õiguse andmine kohtumääruse alusel.
9) Ettepanek
elatise osas kriminaalmenetluse täpsustamiseks
Efektiivsemalt peab saama elatise täitmisele sundida ka läbi
kriminaalmenetluse.
KarS § 169 kohaselt – kui tänases olukorras läbi
kriminaalmenetluse saab parimal juhul elatise võlgnik endale
karistusregistrisse märke, ei too see alaealisele lapsele raha sisse.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Kui näiteks narkokuritegude jt puhul on seadusandja võimaldanud
laiendatud konfiskeerimist, mis hõlmab ükskõik kelle lähikondse nimel oleva
vara konfiskeerimist ja realiseerimist. Ka elatise võlgnike puhul võiks toimida
mingi põhimõte, esineda mingi õiguslik alus minna võlgniku lähikondsete vara
kallale lapse parema kasvukeskkonna huvides?
10) Ettepanek: Elatise asjas hagi tagamine tuleks viia
riigilõivuvabaks.
Selgitus
selle muudatusettepaneku juurde
Elatis on riigilõivu vaba. Aga elatise
asjas hagi tagamine, et kohustatud isikut kohustada kohtumenetluse ajaks
miinimumelatist tasuma, on riigilõivuga maksustatav. Hagi tagamise eest tuleb
alaealisel lapsel tasuda 50 eurot.
Arusaadavalt on see kulu alaealisele
lapsele ebamõistlikult suur.
11) Sama ettepanek ehk riigilõivuvabastus
tuleks rakendada ka elatise suurendamise ja vähendamisega. Võiks olla
seaduses kirjas, et on riigilõivu vaba. Kohtud küll vabastavad taotluse alusel,
kuid see eeldab eraldi menetlustoiminguid.
12) Menetluskulude väljamõistmine elatise asjas vajab samuti muutmist
Peaks olema seaduses reguleeritud, et
elatise lahendis tuleb menetluskulu suurus summaliselt kindlaks määrata,
hetkeregulatsioon suunab alaealise menetluskulu kindlaksmääramise avalduse
menetlusse.
Liisa-Ly Pakosta
02.05.2014
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar