8. detsember 2014

Tallinna alkoholipiirangute saatanlikud sõnumid


Õiget asja suudab Tallinna praegune linnavõim ikka valesti teha. Mõned näited, mis valesti läks ajutiste alkopiirangutega Tallinnas, ehk kommentaar DZD-le.
Tallinna linnavalitsus räägib probleemidest õigesti, ka eesmärgid on õiged aga see kõige olulisem ehk väljapakutud lahendused teevad kasu asemel kahju.


Need on kaugel sellest, mis aitaks olukorda parandada. Täitsa nõus, et tuleb vähendada alkoholi tarbimist eeskätt noorte hulgas. Täitsa nõus, et alkoholi müük alaealistele on suur patt. Numbrid näitavad, et õige veidi tõesti küsitakse väikestes keldripoodides noortelt vähem dokumenti kui suurtes ketipoodides. Ent kui eesmärk on vähendada alkoholi müüki alaealistele, siis miks ei kasuta Tallinna linn ühte läbini ausat ja lihtsat õigust võtta alkoholimüügi õigus ära kaupluselt, kes alaealisele on müünud alkoholi? Nulltolerants tooks korra kiiresti majja. Ja alaealised käivad poodides enamasti õlut või veini, mitte viina ostmas – nende müük aga jäi paljukirutud väikepoodidesse ju alles. Täitsa nõus, et alkoholitarbimisega alustamise vanust tuleks võimalikult palju edasi lükata. Ükski noor ei alusta viinast, vaid nendest kihisevatest magusatestlimpsisarnastest purgijookidest – ja neid pakub Tallinna linn noorte alkoholismi vastu võideldes rahumeeli edasi!

Etanool röövib tervist ja mõistust sõltumata sellest, kas etanool (CH3CH2OH) ostetakse suuremast või väiksemast poest, sageli on need lähestikkugi. Poe suurus alkoholitarbimist ei mõjuta – seda näitas eelmine piirang putkakaubanduse vastu, mis lubas alkoholi vaid 75 m2 suurematesse poodidesse – tarbimises langust ei tulnud, tarbimine kasvas edasi. Küll aga tehakse nüüd põhjendamatu eelis suurtele ketipoodidele, kes niigi müüvad juba ca 60% kogu alkoholist, väikepoed vaid ca 12%. Tallinna linn oleks võinud keelata kogu alkoholi müügi toidupoodidest, siis see annaks tulemusi. Sellest tuleks aga veidi ette teatada. Täna on probleem selles, et seesama Tallinna linn on väikepoodidele alkoholimüügiload välja andnud, poed on teinud investeeringud ja kui nüüd müügiluba osaliselt ära võetakse, siis on see nende äri kahjustamine valimisvõitluse nimel. Pigem oleks võinud juba mitu aastat tagasi loobuda uute lubade juurdeandmisest ning pikalt ette teada anda, et selline piirang tuleb. Võimalik piiramisega kaasnev oht on see, et keldripoodidest saavad nn keldribaarid, lisaks on ka oht salaviinakäibe suurenemisele. Kindlasti panevad paljud kodulähedased kauplused uksed kinni ja kaob ka leib ning piim kodu lähedalt.

Ka mõte viia alkoholimüük koolidest ja lasetaedadest eemale on õige – ent siis tuleks viia see 300 meetri kaugusele, nagu on alkoholi reklaamikeeld. Praegu pakutud 50 meetrit lõhnab rohkem selle järgi, et alkoholi ei taheta silma alt ära, vaid leiti kaugus, mis sõbrapoed alles jätab.

Ja muretsedes inimeste tervise pärast, siis sõbrad, aga suitsud?
Suitsetamise tagajärjel sureb maailmas rohkem kui kaks korda rohkem inimesi, kui alkolismist. Suitsetamine on surma põhjustaja nr 1, seejärel tuleb kõrge vererõhk ja pronksmedal kuulub alkoholile. Eestis sureb suitsetamise tõttu aastas ca 1800 inimest, alkoholi tõttu ca 500.

Mõlemal juhul lisanduvad ka haigestumised. Meetodid piiramiseks on üsna sarnased, ent ikkagi komplekssed. Pole ühte valimisloosungiks sobivat imetegu veel leitud – vähemasti kinnitavad nii teadlased. Ja seda ei leidnud ka Tallinna linn, kes andis alkopoppide ja muu lahjema kraamiga noortele risti vastupidise signaali.
Mis on aga enam kui kindel - üleriigilisi regulatsioone tuleb küll liberaalsetest vaadetest hoolimata rakendada, kaalutletult ja asjalikult.



4 kommentaari:

  1. Tähelepanu !!!

    minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing
    Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 2 nädal tehing.

    Attention !!!

    my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 2 week transaction.

    VastaKustuta
  2. Looduslikud maitsetaimed võivad ravida epilepsiat, mul oli epilepsia juba üle 14 aasta, olen veetnud palju raha, et saada haiglast ravimeid, et hoida mind tervena, ma läksin paljude haiglate raviks, kuid ei olnud lahendust, ühel päeval olin kontoris läbimas internet, kui ma nägin postitust dr. Itua taimsete ravimite kohta, kuidas ravida Kansas'i naist, kes kannatas HIVi ja ta on loetletud haiguste loendina. saatke talle e-kiri. Ta rääkis mulle, mida ma pean tegema, ja andma mulle ka juhised, mida ma korralikult järgisin. Enne kui ma teadsin, mis toimub kahe nädala pärast Minu üllatuseks pärast seda, kui dr. Itua mulle kannatlikult läks, oli minu epilepsia ravi, ma tahan öelda suur tänu dr Ituale, kes on saatnud oma rahvale tema loomulik meditsiin ma palvetan, et Jumal õnnistaks teid hea töö eest, mida te teete. Kõigile, kes veel selle haiguse all kannatavad, võite temaga ühendust võtta ka oma e-posti aadressil: ;; drituaherbalcenter@gmail.com või Whatsapp Number .. + 248149277976 nagu nad ütlevad, et tema taimne ravim on ainus püsiv lahendus arestimisele. Parim ... Herpesviirus, HIV / AIDS, A / B hepatiit, vöötohatis, külma valuga, epilepsia, tüükad, luupus, diabeet, mehed / naine viljatus, arestimine, vähi kõik.

    VastaKustuta
  3. Illuminati on mind palju aidanud, mu ema oli väga haige ja mul oli operatsiooni jaoks vaja 40000 eurot, kuid arvete tasumiseks polnud raha, ma taotlen oma pangas laenu, nad ei saanud mulle seda laenu pakkuda, kui ma nägin Internetis illuminaatide kohta tunnistust, arvasin, et see oli nali, võtsin ühendust lord Edmundoga, kes selgitas kõike illuminaatide kohta, kui saan registri, saan 5 miljonit eurot, on uus liige, siis sain registri ja saan raha on nüüd mu ema korras, illuminaatide hea külg on see, et pole inimohvreid, elan parimat elu, mul on hea maja ja autod ning väga hea äri, olen väga edukas ja saavutan oma unistused , tulge liikmeks ja nautige oma elu täieliku kontakthärra Edmundo telefonil või WhatsAppi numbril +2348159768201 või e-posti aadressil Worldunitedpowersociety@gmail.com, võtke ühendust illuminaatidega juba täna ja muutke oma elu lõplikult

    Hr Paul Finn

    VastaKustuta
  4. Tahaksin tänada Lapo Micro Finance'i laenu andmise eest. Pettusin mitu korda laenu saades, kuni sattusin Lapo Micro Finance'ile, kes andis mulle haige lapse hooldamiseks laenu 23 000 dollari väärtuses. Kui vajate täna tõelist laenuandjat, võtke ühendust Lapoga ja ärge laske end petta. Võtke ühendust e-posti aadressiga: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    VastaKustuta